Panasonic DMP-BD55 Blu-ray Disc Player

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic DMP-BD55 Blu-ray Disc Player op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

hifiliefh 06-02-2009

Beste blue-ray speler op de markt voor zijn prijs.Heb een denon gehad 2500 en deze vond ik van beeld minder goed op blue-ray op mijn sony lcd kdl 52x3500.Op dvd is hij veel beter dan de denon.Op dvd en blue-ray zeer mooie kleuren,mooie wit en zeer goed zwart niveau.Ben heel tevreden over deze blue-ray-dvd speler.
De panasonic werkt ook heel simpel en start ook vrij snel op in blue-ray.wat wil een mens nog meer voor deze prijs

SwigoH 14-01-2009

Ik heb nu een aantal filmpjes gekeken (DVD en BD) en deze speler bevalt me uitstekend. Ik ben er erg blij mee. Ik heb heel erg zitten twijfelen tussen de Sony BDP-S550B en deze Panasonic. Ik vindt de Sony er wat mooier uitzien en die is ook goedkoper. Bovendien heb ik net een Sony LCD TV gekocht en een Sony Blu-ray speler leek me daar wel leuk bij. Maar na uitgebreid zoekwerk op internet heb ik voor deze speler gekozen. Omdat deze speler wat beter uit de diverse reviews komt. Vooral v.w.b. het geluid, en dat vindt ik persoonlijk net zo belangrijk als het beeld. Ik heb al jarenlang een Panasonic DVD speler en daar heb ik hele goede ervaringen mee. Na een jaar of 6 speelt die films nog steeds mooier af dan de gemiddelde DVD speler die je nu koopt. De DVD's die ik met de DMP-BD55 afspeel zien er trouwens nog net weer iets mooier uit. De ingebouwde decoders waren voor mij een must, anders moest ik ook een nieuwe receiver kopen.
Via internet kopen scheelt je al gauw 100 euries trouwens. Al is de speler wat moeilijk te leveren momenteel. Ik heb mazzel gehad wat dat betreft.

Pluspunten:
Ingebouwde decoders voor DTS HD en True Digital.
Uitstekende geluidskwaliteit.
Slank uiterlijk.
Makkelijk te bedienen.
Firmware makkelijk te upgraden en is ook makkelijk beschikbaar via internet.

Minpunten:
Wat duurder dan zijn concurent.
Frontje en klepjes van plastic: krast snel en is een beetje gammel. Beetje voorzichtig mee zijn dus!

Bart-Ztm 08-01-2009

Heb sinds 23 dec de BD55 in bezit.
Audio 7.1 analoog aangesloten op mijn AV Receiver, wat een fantastisch resultaat geeft.
De audio klinkt veel zuiverder en wordt zoveel beter geplaatst. Ook 'gewone' DVDs klinken veel beter en zien er beter uit.

Heb de BD55 ook via de coax aan de versterker gekoppeld en kan zo het verschil goed horen tussen DTS-HD en normaal DTS geluid.

Uiteraard is het beeld ook haarscherp op mijn weliswaar Hd ready tv via de HDMI aansluiting.

Gebruiksgemak en degelijkheid een 9 vanwege de korte ervaring hiermee, de rest absoluut een 10.

De speler gekozen vanwege de positieve reviews hier, op het WEB en de prijs. Een Denon was me te duur.

Mijn 7 jaar oude Pioneer DVD speler met pijn in m'n hart afgekoppeld, maar deze heeft een meer dan waardige opvolger in de BD55.

Apparatuur naast de BD55:
Yamaha RX-V530RDS
Bose Acoustimas 10
Monster cable 3x I300, HDMI 300

Ethan1665 04-01-2009

Update:

In vervolg op mijn eerder beoordeling van de BD55 nog even de volgende aanvulling. Mijn BD55 maakte nog gebruik van firmware versie 1.0. Na een update naar firmware versie 1.2 geven ook de blu-ray titels van DFW een bijzonder scherp beeld. Ik kon de titels van DFW niet scherp krijgen met firmware versie 1.0. Beste wel belangrijk dus deze update. Veel succes.

------------------1e review, dd.14-12-2008-----------------
Geweldig beeld en geluid.

Zeer gebruiks vriendelijk.

DTS HD met bijvoorbeeld Die Hard 4.0 geweldig.

Echter onrustig beeld bij een exemplaar van Michael Clayton.

Hebben andere gebruikers hier ook last vast?

Graag jullie reactie.

Blu-ray-speler: Panasonic BD55
Scherm: Pioneer 428XD
HDMI kabel: Monster 1000EX

Woutertm 07-12-2008

Inmiddels de BD55 aangeschaft, wat een wereldapparaat! Beeld en geluid uitstekend. Ook de laadtijd van een Blu-Ray is minimaal, zeker niet storend. Ik heb de BD55 HDMI aangesloten op mijn Pioneer Plasma,tjonge wat een beeld, ongekend! Geluid via de (analoge)output van de BD55 op de 5.1 externe ingang van mijn Denon 3200 receiver. De 2 overige kanalen heb ik op een losse Denon versterker aangesloten die ik nog had. Resultaat: Analoog 7.1, wat (veel) beter klinkt dan Dolby Digital via de S/PDIF aansluiting. Surround klinkt zoals het moet klinken. Dit apparaat is een echte aanrader!

Ron68 28-11-2008

10 jaar na mijn eerste DVD-speler (ook Panasonic)nu een vergelijkbare ervaring met mijn Panasonic BD55: FANTASTISCH! Geweldig beeld op mijn Samsung 6 Series LCD TV en onvoorstelbaar goed geluid over mijn oude vertrouwde analoge Yamaha 600 serie receiver en JBL + Magnat speaker arsenaal. Panasonic neemt opnieuw een straatlengte voorsprong op de concurentie Niet twijfelen, aanschaffen!

theodd123 21-11-2008

Geweldige Bluray speler; de eerste die niet alleen een fantastisch beeld heeft maar ook geweldig klinkt. Mooi open hoog en strak laag.
Heb hem vergeleken met de Sony BDP-S350 maar vergeleken met deze is het beeld veel gedetailleerder en voller van kleur!!Aardig is ook de SDCard die is meegeleverd. Bewegend beeld in FullHD is gewoon weer te geven!!
Kortom ik ben erg enthousiast!!

onkyoman 18-11-2008

Heb deze Bd 55 nu 12 dagen, en kan niet anders zeggen dan dat het een super speler is.
Gebruik de speler in mijn ht ruimte met een full hd beamer.
Het beeld is werkelijk heel goed,met mooie levendige kleuren en super scherp.
Deze speler heb ik via analoog out aan mijn Onkyo av receiver gekoppelt omdat deze geen Hdmi heeft.
Nu kan ik toch de losless hd audioformaten beluisteren.
Ik was vooraf erg benieuwd hoe dat zou klinken.
Nu moet ik bekennen dat dit mijn verwachtingen overtrof.
Mijn Kef speakers klinken ineens nog mooier als voorheen, heel gedetaileerd geluid, en het sub laag is indrukwekkend.
Conclusie; naar mijn mening heeft panasonic met de BD55 een Blu-ray speler in de markt gezet met een ongeloofelijke prijs/kwaliteit verhouding, en daar voor hulde!!

Aqua 16-11-2008

De Panasonic blinkt zowel uit bij weergave van films als muziek. Zeer contrastrijk en rustig beeld, met mooie heldere en ook warme kleuren. Ik gebruik de speler ook veel bij het luisteren naar muziek. Het geluid is zeer gedetailleerd, met zowel een goede als rustige weergave in hoog, midden en laag. Voor de aansluiting met andere componenten maak ik wel gebruik van goede bekabeling (Monster), o.a. door HDMI en optisch. Relatief kostbaar in aanschaf, maar ik kan niet anders constateren dan dat de Panasonic zeer goed van kwaliteit van is, en met dergelijke aansluitingen optimaal kan presteren. Mijn advies is gewoon aanschaffen deze speler, installeren en verder genieten van beeld en geluid. Toppertje!

BD4ever 15-11-2008

Lang op deze speler gewacht en nog moeite moeten doen om er één op voorraad te vinden. Maar het was het dubbel en dwars waard. Werkelijk een topspeler voor BD maar zeker ook voor DVD. De Cinema en CD audio speel ik af via de analoge 5.1 uitgang. Doordat alle decoders zijn ingebouwd hoef ik dus geen nieuwe versterker aan te schaffen. Topkwaliteit beeld wat bij mij zichtbaar wordt gemaakt op een 50 inch plasma. Het laden van de BD gaat met een acceptabele snelheid, zelfs bij de BD van Pirates of the Caribbean.

clyde74 14-11-2008

Ik heb de speler nu een week in mijn bezit en ik kan niet anders zeggen wat een fantastisch apparaat. Hiervoor had ik een DMP-BD30 maar de weergave van de DMP-BD55 ziet er zeker wel mooier uit (de kleuren spatten echt van je scherm af..verbonden met een Panasonic TH-46PZ85 en met een Sony av-receiver via bitstream STR-DG820).
Deze speler heeft nog meer diepgang in vergelijking met de BD30.
Het upscalen van normale dvd's doet de speler echt uitstekend en het geluid is ook erg fraai hoor. Al met al een dijk van een speler en zeker een aanrader!!

plippedepit 12-11-2008

Ik heb er lang op gewacht maar nu hij er is kan ik alleen maar zeggen: schitterende speler ! Ik kon vroeger al Blu-rays afspelen via mijn computer maar dit is toch nog wel een stukje mooier. Afspelend op een sony full HD TV geeft dit bakje heel mooie kleuren en details weer. En hij is ook heel goed in het upscalen van DVDs, in ieder geval beter dan mijn Sony DVD speler. De BD-55 kan ook alle HD geluidsformaten decoderen of bitstreamen naar je receiver via hdmi. Je kan het ook via de analoge weg doen via de 7.1 analogs out. Hij speelt natuurlijk ook CD´s en ook DivX maar dat laatste is niet aan mij besteed.
Als ik moet zoeken naar een minpuntje dan is het de bediening. Dit is nog niet helemaal het niveau van een DVD speler maar dit is geen kritiek op de speler specifiek maar op alle blu-ray spelers.
Maar om op een hoge noot te eindigen: het is een klassebak en ik ben er heel tevreden mee.